Alla inlägg under september 2011

Av Simon Lindh - 12 september 2011 00:53

Idag så hade min systerdotter Nelly 5års kalas och hon hade sina 5 bästa kompisar från dagiset på plats också!

När man kommer fram till henne och hennes kompisar så har hon sagt att jag är bäst mm för alla de andra och under en hel timme så blev jag jagad och klättrad på av 6 busungar.

Att se Nelly och hennes bästa Kompis Nellie visa sin glädje över mig på ett sånt tydligt sett är ovärdeligt!

 

Pussar och kramar, "simon hit" o "simon dit" , "simon kom" så lät det hela tiden.

Det är en sådan dag som denna som man verkligen känner hur mycket barn kan förgylla en dag för en.

Att visa sina känslor och tacksamhet gör att man blir så mycket större som person och idag känns det som att jag växte typ 10cm på lite drygt 1 timme.

Det är en sådan dag som idag man undrar hur framtiden ser ut om typ 5-10år, flickvän/fru?, barn?, boende? ekonomisk situation? jobb?..

Min dröm är iaf att ha ett tillräckligt lagom stort hus med min vackra fru och mina 2-3 barn och med stabil ekonomi... Nu är det bara dags att se till att den drömmen blir en verklighet!


/Schtek

Av Simon Lindh - 12 september 2011 00:12

Blev en dubbel 10a på veckans stryk.. Fick fel på halvgarderingen mellan stoke - liverpool (x2) sen även leicester och mjällby.

Detta betydde (endast) att jag fick tillbaka min insats som blir bra till hands till nästa veckas stryktips :)!


Denna helgen har innehållet både, jobb,fotboll, utgång och chill med vänner vilket alltid är härligt och nästa helg toppar vi igen ;)!


Godnatt och sovgott för det ska jag göra!


/ Schtek



BTW: under visar jag hur nära jag var att få 11 rätt på tipset (Liverpool hur kunde ni INTE göra mål ?)

Av Simon Lindh - 8 september 2011 23:06

 


Pallar inte detta vädret!

Känns som det har regnat konstant i typ 4 månader nu...

Riktigt lite sommarsol!, känner bara för att ta första bästa flyget till något varmt ställe.

Någon som är på ???


/ Schtek

Av Simon Lindh - 8 september 2011 16:45

Igår dog den kände svenska målvakten som tidigare har vunnit vm och sm Guld med Sverige och HV 71.

Stefan Liv och laget Lokomotiv Jaroslavl dog i en flygkrasch påväg till seriens första match i ryska ligan.

Ett snabbt slut för en småbarnspappa som endast blev 31år gammal..

Ett tecken på att livet kan ta slut egentligen när som helst...

Jag lider med Lokomotiv Jaroslavls alla spelare och ledare som dog och jag lider verkligen jätte mycket över Stefans liv och detta öppnar nog inte bara mina ögon utan även många andras också.


R.I.P ^^


Lev livet till 100% och gör saker gör dig lycklig!

Det gör jag!

Love is Life!


/ Schtek

Av Simon Lindh - 8 september 2011 16:17

 

1. Arsenal - Swansea 1

2. Everton - Aston Villa x2

3. Man City - Wigan 1

4. Stoke - Liverpool x2

5. Sunderland - Chelsea 2

6. Wolves - Tottenham 2

7. Mjällby  Norrköping 1

8. Barnsley - Leicester 2

9. Bristol C - Brighton x2

10. Burnley - Middlesbrough 2

11. Petersborough - Hull 1 2

12. Reading - Watford x2

13. Southampton - Nottingham 1 2


Insats : 64kr


3 säkra matcher: Arsenal, City o Leicester vinner sina matcher!

Skrällvarning: De sista 4 matcherna kan mycket väl sluta med borta segrar, Nottingham har vunnit de 2 senaste tillfällena borta mot S-hampton och brukar spela bra där samtidigt som Nottinghams tränare har fått press på sig att börja vinna nu med tanke på att laget inte har startat säsongen så bra som man har som mål.


Lycka till alla stryktipare!


/ Schtek

Av Simon Lindh - 5 september 2011 11:14

Ja då ligger man i sängen och har precis öppnat sina ögonen och första tanken man får upp är " ah nä ännu en grå Måndag " .

Helgen har varit hur skön som helst förutom att man har skadat sin vad och fot från helgens fotbollsmatcher ( 3-3 mot Panamericano och 2-2 mot Klagshamn B-lag ).

Nu blir det en långdusch sen väntas jobb / möte senare i eftermiddag(om högre lön :D).


Nobody said it was easy



Festversionen på låten är också riktigt bra!:


Tom Beyer, Nils Van Zandt - Nobody said it was easy  (finns inte på youtube)

Av Simon Lindh - 3 september 2011 12:26

Ja då ska man spela match nu kl 15:00 på Mellanhedens IP mot Panamericano (Div 6 sydvästra) kom o kolla vet ja !!!


Dagens stryktips ser ut så här:


1. Skottland - Tjeckien 1

2. Carlisle - MK Dons 1 2

3. Chesterfield - Leyton 2

4. Hartlepool - Exeter 1x

5. Notts - Bournemouth 1

6. Oldham - Huddersfield 2

7. Scunthorphe - Colchester 1x

8. Sheff U - Bury 1

9. Stevenage - Rochdale x2

10. Tranmere - Yeovil 1

11. Walsall - Brentford x2

12. AFC W - Port vale x2

13. Crawley - Bristol R 1


Insats: 64kr


Nu rullar miljonerna in, lagom till festandet ikväll... Ciao!


/ Schtek

Av Simon Lindh - 1 september 2011 01:48


Tiden går så himla snabbt...


    

jag är vaken nu mitt i natten och det är nu första höstdagen i kalendern.

Det är 1 September men ska jag vara helt ärlig så känns det som att hösten har varit här sen 1 Juli.


Denna sommaren har varit rekord dålig, den har varit kall och bjudit på mycket nederbörd och under hela sommaren har man väntat på den "30 gradiga" värmen.

Men den kom aldrig!


2011 har varit ett mycket märkligt år för mig egentligen.

Det började med att jag äntligen fyllde 20 år sedan har kärleken kommit och gott nästan lika snabbt som hela sommaren har gjort..

Vart försvann tiden och var försvann (kärleks)värmen?

Kanske låter jag lite dramatiskt eller poetisk när jag skriver denna smått ljupa texten men där finns egentligen inte mycket som jag förstår...

Varför tog det slut?

Var ... blev solen av?

Varför har jag startat en blogg och börjar skriva om mig själv precis som att jag har stora problem när jag egentligen inte har det?

Vet ni vad, man ska vara nöjd, man ska egentligen alltid nöjd för allt har en mening med livet!

Kanske tog det slut för att det inte var rätt, rätt just då? Rätt just nu?

Solen kanske inte ville besöka Sverige i år lika mycket som regnet ville det?

Kanske har jag startat denna bloggen just för att du ska läsa exakt alla ord som jag skriver nu utan en mening.. Eller jo! det kanske har en mening!

Nu sammanfattar jag allt jag har skrivit!


Livet är som vädret och även om sommaren är slut så betyder inte det att du ska sluta leva livet, vinden vänder nu!

Hösten är kärlekens månad kom ihåg det!

I already feel it!


// Schtek

Ovido - Quiz & Flashcards