Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Jobb(igt)

Av Simon Lindh - 15 januari 2012 23:04

Ännu en helg slut och då börjar en ny "arbetsvecka"...

Nä men rent ärligt hur svårt kan det vara att få ett jobb?

Jag har jobbat i 3år på samma jobb och samtidigt sökt andra jobb sidan om just för att gardera upp mig.

Nu står man här arbetslös just för att jag sa upp mig från mitt jobb och har nu ångest över att jag inte står uppskriven på arbetsförmedlingen..What to do???

Pengarna rullar in mannen... Nä inte direkt.

Men som ungdom och som student så vill man ju bara ha ett jobb så snabbt som möjligt just för att börja sitt "nya" liv och eventuellt hitta ett eget hem och ja dem drömmarna har jag också men var finns jobben..inte framför näsan heller!

Speciellt inte när man inte vet vad man vill bli...

Och hur många ungdomar i 15-25års ålder vet egentligen det?

Borde banemaj bli politiker och starta ett eget parti som förenklar för ungdomarna i Sverige att få chansen att få en plats på ett jobb...

Idag är konkurrensen så stor och när man väl har fått chansen så blir man provanstäld/Praktikant i mellan 1-3månader och vad får man i lön då? - Exakt ingenting om du nu inte står uppskriven på arbetsförmedlingen och får dina, vad är det typ 3000kr som idag inte är någonting.

3 fulla tankningar till bilen och 10 chesseburgare + 1 normal fest helg och dem pengarna är slut.


Nej jag tror jag startar Ung-dum Partiet, så att vi duma ungdomar kan få det enklare att få testa på olika jobb just för att hitta sitt dröm yrke, för det hittar man varken i 9an när du söker till gymnasie eller efteråt när man har tagit studenten.


Nu ska jag ställa klockan som alla andra som ska jobba och gå i skolan dock kommer inte mitt larm gå förens vid typ 11:00 så sovgott på er!


/Arbetsförmedlaren

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Lindh - 5 mars 2012 01:08

Att 2012 skulle bli ett avgörande och mycket viktigt år för mig har jag vetat hela tiden men just nu känns det för bra för att vara sant! Jag började året med att sluta självmant på Korpen Fotboll efter 3års arbete där och söker jobb i 3 veckor och...

Av Simon Lindh - 25 januari 2012 01:08

Att skriva i en blogg dagligen kan vara sjukt svårt om man nu inte vet vad man ska skriva om.. Många skriver om hur deras dag(ar) har sett ut vilket jag ibland kan tycka är lite tråkigt att läsa om, vill hellre läsa om några typiska ämnen som man s...

Av Simon Lindh - 19 januari 2012 01:36

Idag som ni flesta vet fyller jag 21år (18Januari) . Fick fina presenter av morsan och farsan men den bästa av dem alla stod farfar för. Han hade skrivit en bok med citat och roliga kommentarer som jag hade sagt när jag var mellan 3-5år gammal. ...

Av Simon Lindh - 18 januari 2012 00:28

21 år. Ja så gammal fyller jag idag, sjukt! Känns ju inte direkt annorlunda men det känns ändå konstigt att säga att man REDAN är 21 år gammal. Lixom igår var jag 20... och egentligen så känns det som att jag var 18 för bara några dagar sedan...

Av Simon Lindh - 17 januari 2012 00:15

Efter att inte ha tränat fotboll på 3,5 månad så har man värsta träningsverken nu dagen efter gårdagens match! och man märkte att konditionen hade blivit en aning sämre än innan, undrar varför.. hmm.... Fest + Dricka....   Aja! Någon som in...

Ovido - Quiz & Flashcards